ARIANE FERT

Auteur • Scénariste

Formation

1997 Specialised Master (MS) in ‘Media Studies’, Ecole Supérieure de Commerce de Paris
1996 Masters of Arts (MA) in ‘Political Science’ at the Institut d’Etudes Politiques de Bordeaux
1993 Exchange program in Latin American Studies, Universidad Nacional Autonoma de Mexico
1992 Bachelor of Arts in History - Université Paris I Panthéon-Sorbonne

Scénariste

2018 Je ne suis pas un homme facile - Eléonore Pourriat - Prod : Netflix
2016 Venise sous la neige - Eliott Coviragu - Prod : Stephan Films
2015 Orage - Fabrice Camoin - Prod : Les Films du Poisson
Prod : Les Films du Poisson
2015 Papa ou Maman - Martin Bourboulon - Prod : Chapter 2 and Pathé Films
2012 Ma bonne étoile - Anne Fassio - Prod : Paradis Films
2010 Tout ce qui brille - Géraldine Nakache and Hervé Mimran - Prod :Vertigo Production
2009 Sœur Sourire - Stijn Coninx - Prod : Paradis Films
2009 Loup - Nicolas Vanier - Prod : MC4
2007 Pars vite et reviens tard - Régis Wargnier - Prod : LGM Cinéma and Gaumont

Documentaire

2007 Le révolutionnaire du disque dur - Prod: CNRS
: a portrait of the Physics Nobel Prize Albert Fert
2000 Trois femmes de la Côte - Prod : France 3 & Carmin Films
1999 Souvenirs d’une princesse Tibétaine - Souvenirs d’une princesse Tibétaine - Prod : Canal +
1997 Cézanne et Zola - Antoine Gallien - Prod : Arte, France 5
1998 Un siècle d’écrivains - Véronique Nora - Prod : France 3

Formation

since Dec 2017 Journalist for the Cinema section of the magazine France-Amérique, New-York
2001- 2008 Chief Editor of the Cinema section of the magazine Ecran Total, Paris
2004-2005 Columnist and TV reporter for the program ‘Bord Cadre’ on Canal + France
1998- 2001 - Reporter for the “TV and new medias” section of the magazine Ecran Total, Paris

Enseignement

since January 2018 Adjunct Professor at the City University of New-York, CUNY - Course entitled: ‘Politics in Film’
2015 - 2016 Adjunct Professor at the Institut d’Etudes Politiques de Paris, Sciences Po - Course entitled: ‘Literary adaptation in cinema: from book to film’